loading...
بزرگترین پاتوق پارسی زبانان
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
محض یاد آوری 0 35 stareh75
شعر عاشقانه 0 33 stareh75
شعر دعا گونه 0 132 stareh75
طرز پخت کوکوی عدس 0 36 stareh75
هدایت از دیدگاه مطهری 1 44 stareh75
تصاویر فقیهه سلطانی 0 626 admin
مدل لباس اسپرت دخترانه 0 538 admin
مدل های جدید کیف دانشجویی دخترانه و زنانه 2013 0 486 admin
مدل لباس های جدید مردانه مخصوص پاییز 0 526 admin
جدیدترین دکوراسیون اتاق خواب 0 475 admin
ناپدید شدن مرموز نوعروس جوان*عکس 0 591 admin
متن شعر های آلبوم پرچم سفید 0 443 admin
آخرین رقابت پپ و ژوزه / اسامی 10 مربی برتر سال اعلام شد 0 470 admin
اس ام اس عاشقانه 0 552 admin
اس ام اس جملات کوروش کبیر 0 449 admin
مدل پلیور و سویشرت مردانه 2013 0 565 admin
مدل جواهرات قیمتی 0 309 admin
دکوراسیون اتاق خواب نوجوانان 0 281 admin
فقط محض خنده 0 427 admin
اتل متل توتوله این پسره سوسوله (شعر طنز) 0 315 admin
حرکات دخترا در مواقع مختلف 0 329 admin
مراسم عقد و مهریه دختران اینترنتی 0 333 admin
روش‌های تضمینی ترکاندن حباب در بازار سکه! 0 300 admin
پیشنهاداتی برای عدم ترشیدگی دختران 0 307 admin
مدل کفش مجلسی 0 328 admin
مدل بلوز زنانه 0 391 admin
مدلهایی جدید از بلوز دخترانه 0 449 admin
اس ام اس دلتنگی 0 328 admin
4 ترفند در بازی «جنگ‏های صلیبی» 0 462 admin
راه‌های برطرف شدن خواب در The Sims 3 0 342 admin
Admin بازدید : 158 شنبه 01 مهر 1391 نظرات (0)

"نخ و برنز" در مدت چهارماه جان مصرف کننده را می‌گیرد...
بعد از ورود شیشه، کراک و روانگردان‌های این گروه به جامعه، متاسفانه شاهد ورود موادی به جامعه هستیم که مغز و اعصاب جوانان را نشانه رفته است.
نخ و برنز:
برنز و نخ دو ماده‌ای هستند که اخیرا وارد ایران شده‌اند و با ساختمانی ناشناخته به‌طور مستقیم به مغز و اعصاب اثر می‌گذارند.
نحوه مصرف:
برنز را روی یخ می‌گذارند و تبخیر می‌شود و سپس آن را استشمام می‌کنند.
نخ نیز باید روی خراشیدگی‌های بدن قرار گیرد که در این صورت عمقی به عرض یک الی 2 سانتی متر و طول 6 الی 7 سانتی متر در بدن ایجاد می‌کند.
شکل ظاهری ماده مخدر نخ شبیه «برنج خوراکی سوخته» است‏.‏ تکه‌های بزرگ ماده مخدر نخ با پیچیدن دور سیگار نیز توسط معتادان استعمال می‌شود‏.‏
خروج از هوشیاری، اختلال در شناسایی، نزدیک دیدن بلندی‌ها و فاصله‌های دور یعنی کوتاه دیدن ارتفاعات و تشخیص ندادن خانواده از دیگران از ابتدایی‌ترین آثار این دو ماده هستند.
گفته می‌شود برنز و نخ با این عنوان که اعتیادآور نیستند از تایلند وارد ایران شده است، در حالی که عواض بسیار خطرناکی برای افراد دارد.
 
مواد مخدر توهم‌زا
‌بیشتر مواد مخدر صنعتی یا توهم‌زا در کشورهای خارجی به ویژه در کشورهای جنوب شرق آسیا تولید و روزانه بازار مصرف دیگر کشورها از جمله ایران می‌شود.
‌هنگامی که کشورهای جنوب شرق آسیا در یک اقدام موثر و جدی به نام مثلث طلایی تصمیم به ریشه کنی مرکز تولید عمده تریاک جهان کردند، مواد مخدر صنعتی جایگزین مواد مخدر سنتی شدند.
نسبت مصرف این مواد نسبت به مواد مخدرسنتی پنج درصد است. به همین دلیل در ایران در مورد ماده مخدر «نخ» هنوز مطالعه و تحقیق چندانی صورت نگرفته است.
اسماعیل احمدی‌مقدم، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در این باره گفته بود: ‌در این باره اطلاع زیادی نداریم، اما گروهی را مأمور بررسی این موضوع کرده‌ایم.
احمدی‌مقدم در این‌باره گفت: ‌بر اساس قوانین، روان‌گردان‌ها و مواد مخدر صنعتی هنوز در طبقه‌بندی مواد مخدر قرار نگرفته‌اند و قوانین مربوطه نیاز به اصلاح دارند.او ادامه داد: بسیاری از این مواد نیز زیرپوشش مواد غذایی و خوراکی وارد کشور می‌شوند. در برخی از موارد نیز حتی مأموران زبده و سگ‌های تربیت شده نیز نمی‌توانند این گونه مواد را تشخیص دهند.
او در انتها یادآور شد: متاسفانه مواد مخدر صنعتی در انواع مختلف تولید و توزیع می‌شود به همین علت اطلاع دقیقی از آنان در اختیار جوانان و خانواده‌ها قرار نمی‌گیرد، به طوری که بسیاری از خانواده حتی مصرف این گونه مواد را اعتیادآور نمی‌دانند.
پان پراگ چیست؟
پان پراگ مدتی است که در قالب آدامس و خوشبو کننده های دهان از مرزهای شرقی کشور وارد می شود و به آسانی با قیمت نازل در دسترس عموم به ویزه کودکان و نوجوانان از طریق سوپر مارکتها/دکه های روزنامه فروشی ودستفروشی ها قرار می گیرد.
پان معمولا در کارگاه های کوچک و غیر قانی به صورت دست ساز و غیر بهداشتی به صورت خوشبو کننده های دهان با طعمهای مختلف گیاهی از جمله:نعنا/آدامس/پاستیل/پودر وقرص تهیه می شود ودر بسته بندی های آلومینیومی و کوچک مانند:(سماق و نمکهای رستورانی)یا با عکس هنر پیشه های هندی و پاکستانی وارد بازار می شود.
این ماده که در واقع ترکیبی شبیه همان ماده مخدر معروف به ناس را دارد تا چند سال قبل در بسته های پلاستیکی به رنگ سبز تیره(شبیه حنا) وارد ایران می شد.
راجا-تایتانیک-ناس-نسوار-دپی کویر-ملوان زبل-پان اسفناج-سیگار چرس سوپاری-پان چا آیا-گوتکا و ویتامین از جمله اسامی رایج پان پراک است.
احساس سبکی-گیجی وسر خوشی-از دست دادن تعادل رفتاری وحرکتی-ایجاد حرکات غیر طبیعی در چشم ها-تغیرات محسوس در فشار خون-افزایش ضربان قلب-دندان قروچه-لرزش-اختلال در خواب-وابستگی روحی وروانی-بیماریهای لثه و سرطان لثه-سرطان حنجره و روده بزرگ-نارسایی کلیوی از جمله عوارض مصرف مخدر پان پراگ است.
مصرف پان توسط کودکان دبستانی و نوجوانان می تواند به عنوان دروازه مصرف مواد مخدر سنگین وقوی تر مطرح شود ومقدمه ای برای تجربه مصرف مواد مخدر قوی تر وابستگی و اعتیاد به آنها باشد.از این جهت آگاه سازی خانواده ها و مسوولین آموزش و پرورش و در مرحله بعد نیز دانش آموزان به عنوان گروه هدف بسیار مهم و ضروری است
پان، همان ناس خودمانی آدامسها و خوشبوکننده های پان پراگ - اگرچه این بار با اسم قلمبه سلمبه ای وارد شده اند - ترکیبی شبیه همان مخدر ناس دارند و با قیمتی بین ۵۰ تا ۳۰۰ تا تکتومانی به فروش میرسد و در اصل از فک و فامیلهای همان ناس کثیف است که لباس خوش تیپی به تنش کرده اند و او را جزو خوشبوکننده های دهان به حساب آورده اند.مخدر کثیفی که مرزنشینان شرق ایران و خراسانیها و ساکنان قسمتهایی از آذربایجان، آن را - که از افغانستان، پاکستان و هند وارد میشود - خیلی خوب میشناسند؛ دوست صمیمی تف و دندانهای کثیف و جرم گرفته
ناس یکی از کثیفترین و تهوع آورترین موادی است که در دسته مخدرهای توهم زا قرار میگیرد و اگرچه پلیس کشورهای مختلف آن را مخدری مانند سیگار محسوب میکند و داشتن آن جرم محسوب نمیشود اما این ماده به خاطر نوع استفاده آن، مواد سازنده اش و نوع مصرف کنندگانش، در ایران یکی از مفلوکترین و تو سریخورده ترین مخدرها به حساب میآید .
این ماده که تا همین چند سال قبل در بسته های پلاستیکی درب و داغان - شبیه حنا - وارد ایران میشد، از برگ درختی به نام بتل به دست میآید که در اندونزی، مالزی، فیلیپین، چین، تایوان، کامبوج، ویتنام، لائوس، هند و پاکستان مىروید. برگهاى آن را اگر تازه باشد میجوند ولی معمولترین شیوه مصرف آن استفاده از خشک کرده آن است .
برگهای خشک شده درخت بتل را میکوبند، سپس آن را با کمی آشغال مثل خاک سیگار و آهک قاتی کرده و با انگشت میچپانند زیر لثه، بعد از چند دقیقه مکیدن هم با یک تف غلیظ پرت میکنند بیرون؛ فلچ… حالتان به هم خورد؟
برای تهیه آدامسها و پاستیلهای پان، دانه های قرمز و درشت درخت بتل را در برگ درخت پیچیده و تنباکو، آهک، خاکستر، ادویه جات معطر، ساخارین و مقدار زیادی اسانس و افزودنیهای غیرمجاز را میچپانند توی این مخلوط و میشود پان پراگ .
البته تحقیقاتی که روی آدامسها و خوشبوکننده های دهان پان در سیستان و بلوچستان انجام شده، نشان میدهد در ۱۱نوع از آنها مقداری هم مواد مخدر دیگر اضافه شده تا طرف را حسابی بگیرد. خب، دروغ نباشد در برخی از نمونه ها هم البته ارسنیک، کربنات منیزیم و سرب مشاهده شده است؛ آدامسی با ترکیبات جادویی
خوشبوکنندهای برای مردن لثه ها دلیلی که مصرفکنندگان پان را به سمت آن میکشد، احساس گرمی، سرخوشی موقت، سبکی سر، گیجی و شادی کاذبی است که پس از مصرف آن دست میدهد. اما این ماده توهم زا، آنقدر ویران کننده است که مضراتش را نمیشود شمرد .
پان پراگ که حالا به صورت آدامس (جویدنی) و پاستیل (مکیدنی) وارد کشور میشود، بدجوری پدر لثه ها را درمیآورد، چرا که نیکوتین آن به سرعت از طریق مخاط دهان جذب شده و باعث بدرنگی دندانها میشود .
علاوه بر آن، مصرف این ماده، زمینه ساز بروز سرطانهای دهان، حنجره و لثه میشود. آمارها نشان میدهد کشور هندوستان به دلیل مصرف زیاد مردم آن از این ماده، مقام دوم سرطان دهان را در دنیا دارد .
اما این تمام ماجرا نیست؛ پان پراگ علاوه بر اینها، بدجوری دستگاه تنفسی و قلب و عروق مصرف کننده را آسفالت میکند و با جذب شدن توسط بزاق دهان، دخل سلولهای مغزی فرد را هم میآورد.
علاوه بر این، با توجه به اینکه ناس و پان پراگ بزاق دهان را مثل سیل راه می اندازند، تمایل مصرف کننده را هم به تخلیه این ترشحات یا همان تف کردن تحریک میکنند .
به این ترتیب مصرف کننده فرت و فرت تف میکند که با این کار، علاوه بر لکه های کثیف که در خیابانهای مناطق فقیرنشین پاکستان و هند سانت به سانت دیده میشود، بیماریهای عفونی مثل سل و هپاتیت به سرعت گسترش مییابند .

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 720
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 131
  • تعداد اعضا : 100
  • آی پی امروز : 299
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 533
  • باردید دیروز : 104
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 991
  • بازدید ماه : 991
  • بازدید سال : 23,425
  • بازدید کلی : 175,209